fredag 25 januari 2013

Frisk luft och lite andrum

Hektiskt tempo hela veckan, faktiskt. Fint väder med sol flera dagar men jag har inte hunnit njuta, tyvärr. Igår var jag på "pyttlunch"'  Landskrona kommun bjuder in kommunens företagare till föredrag och lunch, den här gången på Örenäs slott som passade på att visa sina fina konferenslokaler, hotell och slott med restaurang (kan rekommenderas - fräscht och trevligt).
På STR hade rapporteringen från den stora undersökningen hemsökts av "spöken" kändes det som. Oförklarliga fel och konstiga buggar ställde till det. Jag som hade hoppats på en lång promenad i solen på eftermiddagen fick snabbt ändra det till analyser och felsök som fortsatte hemma till framåt midnatt... Så kan det gå. Det blir inte alltid som man tänkt.

Idag har jag haft massage4event-hatten på mest hela dagen. K och jag började förmiddagen med att banta ner vårt presentationsbildspel till sex bilder med korta och kärnfulla texter. Sedan diskuterade vi prissättningen och arvodering m m. Allt för att förbereda vårt möte på måndag med vår mentor. Vi fortsatte också diskussionerna om vårt namn, vilket vi diskuterade vidare om när H kom till lunch. Tål att tänka på! Men som vi tänker nu känns det rätt i magen - bättre att ändra nu än att komma på det längre fram...

Efter mötet var det dags att vinka farväl av L som åker till Italien för en veckas skidåkning, arrangerat av skolan. Hon längtar så mycket efter skidåkning och kunde inte varit lyckligare när faster hämtade henne för vidare färd mot Hbg och sedan söderut. Hoppas de får fint väder och bra skidåkning.

H fick besked idag att han har (ännu en) visning för J Lindeberg inbokad på onsdag nästa vecka. Jättekul! 

Efter möter bestämde jag att jag faktiskt behövde en dos frisk luft! Tog Athos med på en runda mot Vallgraven och kolonierna. Fantastiskt skönt väder och även om det är kallt så tycker jag att det känns som om våren är på väg! Det är en annan sorts luft, på något sätt, det har börjat bli ljusare (nu börjar det skymma sådär kvart i fem, en timme senare än för bara ett tag sedan), fåglarna kvittrar... Jag är nog ingen vintermänniska, jag längtar efter ljuset, det känner jag mer och mer även om jag uppskattar en gnistrande klar vinterdag också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar