torsdag 4 februari 2010

Namntrubbel

Efter många om och men hade jag nu bestämt ett nytt namn för mitt projekt. Det hade avfärdats av någon, men accepterats av andra. Jag hade googlat det, checkat domäner osv. Sedan tagit en ny runda med nya namn, och igår återkommit till det förstnämnda. Kollade domäner en sista gång, och... Någon hade plötsligt lagt beslag på .se-domänen och lanserat något helt annat! Nu har jag gjort en liten ändring i namnet, googlat, sökt på domäner och slutligen ringt PRV som meddelade att nu får man räkna med 6-7 veckors väntetid för att få besked om en varumärkesansökan blir godkänd. Jaha.
Men det går ju inte!
Jag får nog ändå börja med logotype, beställa namnetiketter, boka domän m m och så hoppas på att det går igenom. Man behöver ju faktiskt inte registrera sitt varumärke, alla gör inte det. T ex är inte det andra namnet registrerat, vad jag kan se, men det hjälper ju inte. De använder det ju. Så det vore ju dumt att försöka registrera det. Men mitt nya namn kan jag inte hitta någonstans, mer än som ett efternamn som inte verkar helt ovanligt så det borde inte ställa till det. Håll tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar