tisdag 9 februari 2010

Laddare på vift

Hur är det möjligt? Har varit av med en kameraladdare till vår Olympus sedan i somras, laddaren till Canon-kameran sedan ett par månader och nu, sedan igår, J's mobilladdare. Häromdagen fick jag en Olympusladdare av vännerna C och M (som haft inbrott och nu hade en laddare utan kamera). Tyvärr såg den inte ut som vår (det finns ju många olika varianter på kameror) så jag började leta på nätet för att kunna köpa en ny till vår modell. De alternativ som dök upp såg precis ut som den jag precis fått! Det gick alltså att använda den till vår kamera också!
Tänkte att det var bra konstigt med Canon-laddaren, som ju faktiskt användes hemma senast, drog ut lådan där jag lägger alla kameratillbehör och där fanns den!? Ofattbart, eftersom jag letat där oräkneligt antal gånger redan. Vem flyttar runt på grejor här hemma?
Kanske dyker J's mobilladdare upp också idag. Och hennes, i december inköpta, solglasögon? Inte omöjligt eftersom hon köpte nya igår...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar