fredag 11 december 2009

Nu är projektet igång "på riktigt"

Igår lämnades de sista tre mönsterna på provplaggen till fabriken. Tyg och övriga mönster redan i måndags. Nästa vecka ska de börja sy.

Har fått lära mig lite av K, mönsterkonstruktören, om hur det går till... Hon har ritat ett mönster (en storlek) av varje modell som nu ska sys upp av fabriken - viktigt att de sys på den maskin där sedan hela provkollektionen ska sys. Sedan väntar provning och ev justering av måtten innan alla storlekar av resp modell görs klart. Hoppas nu allt blir som jag tänkt!

Ska kontrollräkna tygåtgången en gång till innan jag beställer. Har i alla fall bestämt mig för tre färger! Går allt som jag vill blir det både fler färger och fler modeller framöver! Har många på vänt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar