tisdag 20 mars 2012

50-årsfest med snabbt slut

Var bjuden på fest för att fira N som fyller 50 i dagarna. Såg fram emot det, men redan under fördrinken kände jag att ett migränanfall var på gång. Brukar ändå känna när det "är dags", och så här i efterhand så borde jag kanske tänkt på det: dåligt med sömnen av olika anledningar sista veckan. Kanske var därför jag sov 1½ timme på eftermiddagen också?
Åkte taxi hem efter kort svängom med bordsherre och A. Sedan blev det medicin i 12-timmarsintervaller, nerbäddad hela söndagen, orkade ingenting. Jo, jag läste lite mellan sovpauserna. Athos låg troget vid min sida, han vakar alltid över den som mår dåligt. Blev uppassad av familjen med dryck, frukt och mat - och popcorn(!). Har alltid behov av salt när jag har migrän.
Kvicknade i alla fall till så att jag kunde jobba på STR i måndags och idag. Två ganska fullspäckade och långa dagar med flera telefonmöten. I morgon ska jag vara hemma för att tvätta, jobba med mitt och lite annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar