onsdag 15 juni 2011

Första etappen avklarad

Efter studentfirandet i fredags var det dags för vår "minsting" att sluta nian. Mina fina barn och jag åt först lunch på Pumphuset för att fira sommarlovet. Klockan fyra var det lärarmiddag och betygsutdelning och på kvällen lämnade de skolan för sista gången. Blandade känslor, förstås, många av dem har gått tillsammans sedan förskolan. Fick en stor kram av L's idrottslärare ("nu har du inga fler kvar här på skolan" - 16 år har det blivit från första i förskolan till sista i nian) som sa att L fått stipendium och att jag skulle läsa den fina motiveringen som hon var väl värd! Dessutom är betygen värda en extra guldstjärna (tycker stolt och rörd mamma).

Sitter och väntar på att L ska ringa så jag kan hämta henne. Klassen firade först skolavslutningen här i trädgården, men cyklade vidare vid midnatt (vilket jag tror grannarna uppskattade)...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar