söndag 22 april 2012

Känns som en bortkastad helg

Ont i huvudet igår. Migrän idag. Mår dessutom illa. Inget ordentligt gjort - hade planerat massor!
Undrar ibland om ens undermedvetna känner på sig saker. I fredags kom jag ihåg att jag skulle ringa och förnya mitt recept på medicin... Har tabletter hemma, men de fungerar sämre än nässprayet. Har inte fungerat alls idag, egentligen. Mår riktigt illa. Ska upp och leta om jag möjligen kan ha någon spraydos kvar i en väska. Hoppas det, då kanske jag kan få sova någorlunda inatt.

J ringde från stallet fär en stund sedan. Det blev sent idag eftersom hon jobbat till halv sju och jag inte klarat att åka ut idag. Hillis ryckte till när hon skulle tränsa. Han var svullen i höger ganasch (kind) och hade vita prickar på tungan, plus liiite feber. Otäckt om svullnaden skulle sprida sig. Har som tur är bra veterinär, Equimed, med jour dygnet runt. J ringde, kunde skicka bilder och få lugnande besked, vi avvaktar till i morgon och ser hur det ser ut då. Nog ingen risk att svullnaden spríder sig. M håller också lite extra koll. Och så kan jag åka ut i morgon bitti innan jag åker för att jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar