söndag 24 mars 2013

Dags att ta tag i # 1

 
Efter tre dagar med migrän är det nog hög tid att ta tag i detta (också). Det hjälper ju inte att bara köpa boken och DVDn. Jag måste ju faktiskt börja med den där ryggyogan också. Och andningsövningen... hur nu jag ska kunna sitta rätt upp och ner och bara tänka på hur jag andas? En kvart - varje dag! Men som författaren, och migränikern, påpekade "det är så'na som du som behöver det mest" och underförstått väl får bäst resultat då, hoppas jag.
 
Kände att migränen var på väg i fredags eftermiddag innan L och jag skulle åka till Stockholm. A skjutsade oss till flyget, svägerska J hämtade. I Södra Ängby väntade resten av brorsfamiljen och Ma och Pa. Bjöds på god laxpasta, fick receptingredienserna av M så jag ska laga till något liknande här hemma någon dag.
 
På lördag förmiddag åkte L och jag in till stan för lite shopping. Mötte J och D, hälsade på E på da Matteo - trevligt fik, för övrigt. A bilade upp för att fira 50-åringen.
Stor födelsedagsmiddag på kvällen för de som hade möjlighet att närvara av närmsta släkten. Kul att träffa alla! M bjöd på fantastisk middag: toast Skagen, rådjur med kantarellsås (egenplockade, sådär 6-8 liter gick det åt) och som avslutning chokladtårta och färska bär. Till det fina och goda viner. Godare än på den finaste restaurang!
 
Söndag förmiddag hann vi med en tur ner till vattnet och en liten skogspromenad. Skönt innan det var det dags att sätta sig i bilen hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar