måndag 30 maj 2011

Glömska

SÅ himla dumt! Hur kunde jag glömma både min klipptid och telefontiden med Ls läkare? Klippningen var värst, för nu kan jag inte få tid förrän efter midsommar... får kanske gå till någon annan? Telefontiden gjorde ju mindre, de ringer ju ändå - det är bara att svara, förutom att jag inte tänkt igenom vad jag skulle säga. Så det blev precis som det var, att L äter laktosfritt förutom vanlig turkisk yoghurt och att hon fortsatt är glutenfri. Det sistnämnda fick doktorn att vara alldeles tyst innan hon påpekade att det fanns verkligen inget som sa att L är glutenintolerant. Nej, det är ju möjligt, men hon mår ju så väldigt mycket bättre!? Men det kanske också är inbillning och något hon själv styr, precis som läkaren tyckte att det var när hon mådde så dåligt? Efter en diskussion gick jag med på att hon kan testa gluten senare i sommar när hon är ledig och inte har skola och fotboll att tänka på. Och jag ska kolla så att hon får i sig tillräckligt med kalcium (kan tydligen vara mindre av det i laktosfritt). Doktorn avslutade med att hon i alla fall inte kunde göra mer. Nähä. Hon menar väl att hon inte skriver på något intyg för att få ersättning för kosten, tror man kan få 270 kr/månad. Men det är ju inte det det handlar om! Har läst något om veteallergi, ska kolla upp det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar