fredag 26 mars 2010

Varför tar allt så'n tid?

Inget besked från PRV idag heller. Men de behandlar i alla fall ärenden inkomna samma dag som mitt, men 15 registrerings-nummer före - skulle varit lite snabbare den morgonen...

Sitter i telefonkö hos magnetröntgenavdelningen i Lund för att höra när L kan förväntas få sin "snabba tid" som ortopeden lovade att försöka ordna för 2½ vecka sedan. Ringde först till sjukhuset i Landskrona som inte hade fått någon remiss, men de lovade att prioritera henne och skulle ringa om de hade något återbud - en mycket vänlig och trevlig sköterska! Tur att jag inte började med att skälla när jag ringde läkaren för att kolla varför den inte kommit fram, remissen hade ju skickats. Hoppas hon snart får en tid, sedan läkaren gjorde den mycket grundliga undersökningen har L haft mycket mer ont, och från att ha kunnat gå nästan som vanligt haltar hon nu, äter mycket värktabletter och har t o m börjat använda kryckor ibland (borde nog göra det hela tiden) för att avlasta.
En lika trevlig sköterska i Lund svarade, efter lång väntan, att de inte heller fått någon remiss! Vad gör man? Nu sitter jag i ny kö till läkarmottagningen.

Tid tar också mina kläder. A var med mig i tisdags och hämtade alla mönster, tyger och tillklippta plagg. Känns trots allt bra att jag har bestämt mig för att byta fabrik. Skickade ett mönster, tyg och provplagg häromdagen till en ny fabrik och hoppas de har bättre förutsättningar att sy mina plagg! Tyvärr ställer påsklovet till det lite med leveranser och transporter, så jag vet inte när jag får tillbaka provet. Den nya fabriken skär till tyget i Sverige men syr i Estland. Inte mycket att göra något åt. Tyckte det var en fördel med "svensktillverkat", men det går ju inte att göra avkall på kvaliteten.

På läkarmottagningen var de oförstående, remissen hade skickats samma dag som L träffade läkaren! Ingen skugga över läkaren, alltså! Det är posten som är den skyldige, men dit lönar det sig väl inte att ringa och klaga. L's läkare var inte där idag men sköterskan skulle be en annan läkare skriva på så att den kunde skickas idag. Erbjöd mig att komma och hämta den för att peronligen överlämna den till Lund. Men så kan man inte göra om det inte är akut, fick jag veta. Tror ändå mitt budskap gick fram för hon lovade att faxa remissen idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar