onsdag 6 februari 2013

Mässdag i München

22 timmar sedan jag klev ur sängen. Äntligen tillbaka där igen efter en lång och innehållsrik dag som slutade med 1 1/4 timmes försening på flygplatsen i Munchen.

Fick i alla fall, äntligen, träffa min kontaktperson på Optimer (som har det europeiska ansvaret för det amerikanska patentet på tyget). Redde ut några oklarheter, beställde lite nya tygprover och fick en stor t-shirt som jag kunde sova i. Blev presenterad för en kinesisk tillverkare som också ställde ut där. Han/de verkade mycket bra, men deras kunder handlar sisådär några tusen meter per färg varje gång, och ja, det gör ju inte jag. Jag ska få ett prisförslag på en mindre kvantitet (som för mig är MYCKET) men tror att det får bli en senare historia.
Jag passade på att gå runt till andra tillverkare också för att jämföra kvaliteter. Konstaterade att det mest verkade vara kemiska behandlingar av tyget efteråt, och det vill jag inte ha för det tvättas ju ut efter några tvättar. Dessutom brukar det då lukta illa om tyget. Så jag är nog inne på helt rätt spår där effekten sitter i vävtekniken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar