fredag 7 december 2012

Biljetter köpta!

I dag släpptes biljetterna till Springsteens nästa konsert i Sverige. Den blir på Friends Arena 3 maj. Som tur är har vi turistbyrån i Landskrona som säljer biljetter och öppnar tidigare vid sådana här tillfällen. H började jobba kl 6, A skulle till Växjö och L till skolan. Återstår alltså jag, och eftersom J sov över och skulle till stationen kvart över sex var det ju lika bra att klä på sig varmt, packa frukosten i en påse och åka ner för att köa. I går kväll skulle jag ta fram mina varma curlingkängor men det stod bara en känga på hyllan - vart kan min högersko ha tagit vägen? Mycket märkligt. 

När jag kom till turistbyrån kände jag igen herrarna som stod där sedan förra gången vi köade. De organiserar köandet på ett enkelt sätt. Kölapp delades ut, mitt namn skrevs upp som nr tio och de vidgade vänligt på cirkeln så att jag fick vara med och diskutera tidigare konserter, köandet på olika platser, skulle det bli en extra konsert på lördag också, fanns det risk att datasystemet skulle haverera vilket tydligen hade hänt när SHMs biljetter släpptes, hur man enklast skulle kunna köpa biljetter till konserten på Parken som släps på måndag och annat liknande väsentligheter som att tjejerna på turistbyrån sköter biljetterna och betalningen på ett utomordentligt bra sätt. Mailadresser, telefonnummer och önskat antal biljetter skrevs upp på en lista så att den kunde överlämnas till tjejerna för snabb hantering. 

Den närmaste timmen kom bara några tappra fans till och C fick nr 13, vilket verkade lugnt. Förra gången fick alla som köade, 20-25 st, biljetter.  Klockan nio rasslade allt igång och jag fick våra åtta biljetter på planen utan problem. Men, redan när det var Cs tur tog biljetterna slut, han fick bara två... Jag kunde tyvärr nätet vänta på ett ev nytt släpp av biljetter, hade möte jag skulle vara med på. En timme senare släpptes även lördagen, synd för vi hade nog hellre gått på lördagen, men det kan inte hjälpas. H fick i alla fall med hjälp av C.

Så nu blir det ny konsert med en av världens bästa liveartister!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar