torsdag 29 april 2010

På gång igen!

A och jag åkte tidigt i morse mot Västergötland. Jag skulle besöka den nya fabriken i Ulricehamn, lämna tyger och mönster samt diskutera modeller och prover. Det känns bra, kvaliteten på sömnaden är mycket bättre. V hade räknat med att skära till tyget idag för vidarebefodran till Estland i morgon - hoppas hon hinner!
.
Ett problem tillstötte, om inte namn- och tvättetiketterna finns på plats i Ulricehamn i morgon så blir hela leveransen till (sömnads)fabriken i Estland försenad en hel vecka - det behöver jag inte! Varför har jag inte fått dem? De borde varit klara...
.
Ringde etikett-tillverkaren när vi körde vidare mot Skövde och A's möte - allt var skickade redan förra veckan! Ok, men var finns de då? På ICA Kvantum sedan i fredags, visade det sig. Jag har inte fått något meddelande om det!
Vi skulle inte vara hemma förrän efter klockan 19 (magisk tidpunkt för posten numera). J fick noggranna instruktioner om kollinummer, antal etiketter att skicka, adress osv. ICA ville först inte lämna ut kollit (bra) men gav vika för J´s böner och förklaringar och lämnade ut paketet trots att J inte hade min legitimation (tack!). I bilen söder om Göteborg, på väg hem, fick jag ett MMS om att etiketterna var på väg - tack, gumman!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar